Nieuws, recepten, tips en wetenswaardigheden over Cambridge Weight Plan & afvallen


Op deze pagina zal ik regelmatig nieuwtjes, tips en wetenswaardigheden plaatsen met betrekking tot alles wat te maken heeft met Cambrigde en afvallen in het algemeen. Als je eenmaal bezig bent je levensstijl te veranderen naar een gezonde en verantwoorde levensstijl dan wil je hier natuurlijk alles over weten!


Cambridge Weight Plan recept uit stap 1 - Happy Cambridge Cheesecake 

Zo maak je het klaar

Verwarm de reep in de wikkel tussen je handen en plet deze vervolgens met de bolle kant van een lepel tot een platte bodem. Verdeel het over twee porties onderin twee kleine schaaltjes en druk deze verder aan. Mix de drankmix en een beetje van de Mix-a-Mousse met 50 ml water tot een soort jelly, die je als laag over de bodem giet. Zet de schaaltjes met de bodems en de jelly een kwartier in de koelkast. Als laatste maak je een mousse van je favoriete shake met een lepel Mix-a-Mousse en 140 ml water. Vervolgens giet je deze over de stijf geworden laagjes jelly heen en zet je de taartjes nog een kwartier in de koelkast.

Dit heb je nodig

1 Cambridge Weight Plan Peanut crunch reep

1 Cambridge Weight Plan Shake naar keuze

1 mespuntje Cambridge Weight Plan Drankmix

1 volle maatlepel Cambridge Weight Plan Mix-a-Mousse

50 ml water


Dieet onwaarheid nr. 1

Diëten... wat is waar en wat is nu niet waar? De komende tijd ga ik 19 berichtjes posten over de meest voorkomende dieet onwaarheden. Deel de berichtjes gerust met familie, vrienden of kennissen.

Dieet onwaarheid 1: Sommige suikers zijn beter dan andere.

Kristalsuiker, agave, kokosbloesemsuikers, honing, ze worden allemaal op dezelfde manier door het lichaam verwerkt. Bijzondere (en dure) vormen van suiker worden gepitcht door slimme marketeers en zijn gebaseerd op zeer wankel wetenschappelijk bewijs. De beste manier om minder suiker te eten, is het zelf niet overal in te doen en zuinig aan te doen met frisdranken, sappen, desserts, snoep, koek, taart en (bijna) kant-en-klaar-producten.

Dieet onwaarheid nr. 2

Dieet onwaarheid 2: Na acht uur 's avonds eten word je dik.

Calorieën kunnen geen klokkijken. Of je nu om 20.00 uur eet, om 23.30 uur nog iets naar binnen werkt of midden in de nacht gaat kijken of het lampje in de koekkast nog brandt, je wordt er niet dik van. Overgewicht ontstaat als het totale aantal calorieën dat je per etmaal binnenkrijgt stelselmatig hoger is dan het aantal calorieën dat je in die periode verbrandt. Het tijdstip waarop je iets eet, heeft geen invloed. Het enige risico van laat eten, is brandend maagzuur en een wat onrustige slaap en dat vaak alleen na een machtige hap.